marți, 23 iunie 2015

Nou în bibliotecă (2)

Bună!
Se pare că acel colet cu cărți care trebuia să îmi ajungă de la Târgul Cărții a ajuns mai repede decât credeam, așa că iată-mă astăzi aici scriind o nouă postare în care am să vă prezint noii mei copilași. Pe lângă cărțile din această comandă, mai am câteva cumpărate săptămâniile trecute.. așa că am să încep cu acelea.
Precizez că mai aștept câteva cărți, așa că o să mai scriu o postare asemănătoare curând. Și.. da, tocmai am realizat că am uitat de o carte. Dar o voi include într-o viitoare postare.

Belzhar de Meg Wolitzer. Am cumpărat această carte într-un moment de „slăbiciune” - să zic așa. Știți, probabil, momentul acela când te supără ceva și în loc să te consumi degeaba mai bine comanzi o carte și dintr-o dată îți trece supărarea.
Da, am citit-o, recenzia așteaptă să fie scrisă. M-a surprins, chiar m-a surprins. În ce fel m-a surprins veți afla în recenzie.

Clopotul de sticlă de Sylvia Plath. 
Spre rușinea mea, am aflat de cartea aceasta abia datorită cărții menționate mai sus, Belzhar. Și culmea, aveam deja în bibliotecă un alt volum de-al Sylviei Plath care cuprinde diferite povestioare mai scurte scrise de aceasta.. și nu aveam habar de acest singur roman al ei.
Oricum, cu siguranță îmi va plăcea mai mult decât romanul menționat mai sus - ups, cred că trebuia să păstrez asta pentru recenzie.

Exuvii de Simona Popescu. Despre cartea asta vă pot spune că am început să o răsfoiesc în Diverta, săptămâna trecută, când am fost la un fel de prezentare cu clasa și mi-au plăcut mult de tot fragmentele pe care le-am citit așa, mai fugitiv.
Nu mi-am cumpărat-o atunci, ci peste câteva zile. O citesc în prezent, am trecut de jumătate și sunt sigură că va fi printre cărțile mele preferate, nu mă așteptam să mă atașez atât de mult de ea. Dacă nu ați citit-o, trebuie să o încercați!

În sfârșit am pus mâna pe cartea asta! Metaforic vorbind, căci am citit-o anul trecut, dar nu o aveam în bibliotecă. N-am putut rezista tentației de a o achiziționa, mai ales când am găsit-o la un preț atât de bun. Recenzia AICI.

Colecționarul de John Fowles. Despre această carte am auzit pe canalul de Youtube al Alinei, Cărți + Alina, într-un video în care era vorba despre această carte și despre Clopotul de sticlă al Sylviei Plath.
Pare tare interesantă și cred că va fi pe placul meu!

Pentru că, la naiba, da, am miopie și încă n-am citit Romanul adolescentului miop de Eliade! Bun, lăsând gluma la o parte, vreau să citesc acest roman pentru că este scris de Eliade. Sunt atrasă de stilul lui de a scrie.

Pe culmile disperării de Emil Cioran.
Ciudat lucru, nu? Încep postarea cu un Young Adult și ajung la filozoful român Emil Cioran. Citesc (aproape) de prin toate părțile, ce să faci?
Mă intrigă tare mult acest roman, n-am mai citit nimic de la Cioran până acum.

Cugetări și aforisme de Titu Maiorescu.
Încă mă tot gândesc unde am citit vreo prefață sau vreun text scris de Titu Maiorescu, căci îmi sună atât de cunoscut numele și nu pot să-mi dau seama unde l-am mai citit.
Ei bine, dacă tot îi vom studia una dintre opere la școală, anul viitor, am zis să citesc câteva din scrierile lui să mă familiarizez cu stilul.

Of Love and Other Demons de Marquez.
Iubesc această ediție - are un aspect atât de plăcut. Am mai citit o carte scrisă de acest autor, anume Increbila și trista poveste a candidei Erendira și a bunicii sale fără suflet, carte a cărei recenzie va apărea curând pe site-ul GoodRead.ro - site-ul pe care mai scriu, în afară de blogul personal.

Despre această carte nu știu nimic - în afară de faptul că este scrisă de William Golding, autorul cărții Împăratul muștelor. Mi-a fost de ajuns să știu atât lucru ca să îmi doresc carte.


Ei bine, aici se termină această plimbare literară. Sper că v-a făcut plăcere să citiți această postare și aștept să îmi spuneți și voi, într-un comentariu, ce cărți ați mai achiziționat în ultima perioadă.

10 comentarii:

  1. Foarte frumoase cărțile, să te bucuri de ele și, evident, așteptăm recenzii. Și eu vreau ”Clopotul de sticlă”, de ceva vreme vreau să citesc această autoare. Și ”Exuvii”, de asemenea. Eu ieri mi-am luat, de la Cărturești, am trecut într-o vizită pe aici pe la Constanța, ”Domnul Ibrahim și florile din Coran”. Încă puțin, vreo două-trei cărți, și am toată seria autorului Eric-Emmanuel Schmitt. În materie de cărți, hmm, mi-au mai ajuns câteva - din câte mi-a transmis mama - dar nu am apucat să le văd. Când ajung acasă, abia aștept!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțuuumesc!
      „Exuvii” - da, să citești, să citești neapărat! :)) Și celelalte, dar mai ales asta.
      Distracție plăcută la mare, apropo! Ți-am citit și ultima (cred) postare de pe blog în care îți anunțai plecarea. Te așteptăm după cu noi recenzii!

      Ștergere
    2. Mulțumesc și eu. Dap, am vreo trei cărți la care trebuie să le fac recenzii, hohoh: ”Veronika se hotărăște să moară”, ”Pe când eram o operă de artă” și ”Miss Peregrine”. Pfiu, cred că am să mă apuc de acum și las, ce reușesc să fac, în Drafts.

      Ștergere
    3. "Veronika se hotărăște să moară" am citit-o și eu și am văzut și filmul. Mi-a plăcut mult.
      Sunt curioasă în privința cărții "Miss Peregrine", o am și eu în wishlist. Spor la scris atunci!

      Ștergere
    4. Yup! :D Tocmai am postat recenzia cărții ”Veronika...”, mă gândesc că am avut puțin timp liber și, na, am zis ca să nu-mi adun prea multe recenzii de făcut, că apoi mă pierd în detalii și idei.
      Mulțumesc și aștept recenzia cărții Simonei Popescu!

      Ștergere
  2. Frumoase cărţi. Mi-am notat Simona Popescu-Exuvii. Clopotul de sticlă e pe listă de ceva vreme...Lectură plăcută.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, asemenea! Mulțumiri și pentru vizita pe blog, te mai aștept!

      Ștergere
  3. Belzhar vreau de mult să o citesc, am citit doar o recenzie sau două, care nici măcar nu spuneau mare lucru, dar subiectul pare interesant. Abia aştept să vad recenzia.
    De Titu Maiorescu probabil ai auzit în context Junimea, pe la şcoală. Eu am citit doar din studiile lui şi asta pentru că am avut un capitol despre ele în manualul de română. Acum că mă gândesc, aş putea să mai încerc şi altceva. În fond, e primul scriitor român care a încercat să scrie un roman. Numai să găsesc ce a scris.

    RăspundețiȘtergere
  4. Primele trei carti le am si eu.Sper sa ma apuc de Belzhar cat de curand posibil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Personal, „Belzhar” mi-a plăcut cel mai puțin dintre cele trei, însă, bineînțeles, se poate ca ție să-ți placă mai mult, așadar îți urez spor la citit!

      Ștergere