duminică, 5 iulie 2015

Citite în luna iunie

N-am scris până acum o postare de genul datorită faptului că nu citesc atât de mult într-o lună, iar de obicei scriu oricum recenzii cărților pe care le citesc. Luna aceasta, nu știu cum, dar s-a întâmplat să nu scriu câte o recenzie la fiecare carte citită. Am să vă spun pe parcurs de ce.
Prin urmare, am decis să scriu o postare separată în care să vă prezint puțin cărțile citite în luna iunie.

1. „Ghici cine moare primul” de M.J. Arlidge
Conform Goodreads, aceasta este prima carte pe care am citit-o luna trecută. E adevărat, nu am început-o tocmai în iunie, ci în 31 mai - și am terminat-o în 2 iunie, deci mare parte din ea am citit în iunie.
O carte care mi-a plăcut extrem de mult, un thriller foarte bun pe care vi-l recomand cu drag!

2. „Oscar și Tanti Roz” de Eric-Emmanuel Schmitt
E a doua oară când citesc această carte. Pur și simplu am simțit nevoia de a o reciti. Nu i-am scris încă o recenzie și nu știu dacă să-i mai scriu totuși sau nu. Mă mai gândesc.
Oricum, o carte emoționată și profundă de care vă veți atașa foarte ușor. Merită citită!

3. „Milarepa” de Eric-Emmanuel Schmitt
A doua carte scrisă de acest autor pe care am citit-o. Sincer, nu i-am scris o recenzie pentru că am început prin a amâna puțin scrierea recenziei și-apoi m-am trezit că nu-mi mai amintesc aproape nimic din carte. Am citit-o și recitit-o și pe aceasta - în aceeași zi, asta pentru că o citisem la școală și în gălăgia aceea am mai pierdut chestii pe ici, pe colo.
Totuși cred o voi mai reciti o dată pentru a-i scrie o recenzie.

4. „Belzhar” de Meg Wolitzer
Nu știu de ce am cumpărat cartea asta. Cred că e prima dată când regret că am cumpărat o carte - asta pentru că puteam să-mi iau în locul ei „Fata din tren” de Paula Hawkins, carte care sunt sigură că mi-ar fi plăcut înzecit!! Eh, cam asta e treaba cu „impulsurile de moment”.
Nu mi s-a părut chiar oribilă acum, dar era loc și de mai bine. Este, într-adevăr, o lectură ușoară îmbitată în mister, să zic așa, dar multe, multe aspecte lasă de dorit!
Oricum am oferit-o la schimb și voi primi în schimbul acestei cărți primul volum dintr-o trilogie (publicată tot la Trei) - ia să văd, vă gândiți și voi la aceeași trilogie oare?

5. „Exuvii” de Simona Popescu
Nici nu puteam termina luna mai bine, zău așa! O carte superbă pe care pur și simplu am iubit-o și încă o iubesc. Va fi cu siguranță în topul celor 10 cărți citite anul ăsta. De fapt aș putea spune că am plasat-o deja într-un top 5 „cele mai bune cărți citite vreodată”.

Astea au fost cărțile citite în luna iunie. În luna aceasta, până la momentul de față, am mai citit „Extrem de tare și incredibil de aproape” - carte despre care am vă vorbesc într-o recenzie foarte curând. Adevărul este că în locul acestei postări ar fi trebuit să fie recenzia respectivă, însă m-am hotărât să vizionez și ecranizarea cărții înainte de a mă apuca de recenzie... așa că azi mă voi uita și la film. Ieri, de asemenea, am început „Clopotul de sticlă” de Sylvia Plath și îmi place foarte mult!

Voi ce ați mai citit sau ce plănuiți să mai citiți?
Vă aștept cu drag gândurile în secțiunea comentarii! :)

17 comentarii:

  1. 5 este un număr bun. Din orice putem învăţa ceva...
    Ca răspuns pentru întrebarea de la 4, să fie oare 'Fifty Shades' ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, trilogia aceea nu e tocmai genul meu și nu cred că o voi citi vreodată. E vorba de „Regatul umbrelor”. Abia aștept să citesc seria asta!

      Ștergere
    2. Mult mai bine:D
      ! Am citit un paragraf din 'gri' şi atât.

      Ștergere
  2. Belzhar a fost groaznică :)) Și eu vreau să citesc Exuvii și Oscar și Tanti Roz. Pentru luna iulie mi-am propus Să nu mă părăsești, Peștera de Saramago, America de la brâu în jos, Minunatele Oase (cartea după care a fost făcut filmul Lovely Bones), M-am hotărât să devin prost (re-read), America dezgolită de la brâu în jos de Raluca Feher și Pășunile Raiului de John Steinbeck.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu vreau să citesc „Oameni și soareci” de Steinbeck, o am de ceva timp și n-am citit-o încă.
      Îți mulțumesc din suflet pentru că ai menționat cartea „Minunatele Oase”!! Habar nu aveam că e tradusă și la noi și țin minte că am văzut acum câțiva ani filmul și mi-a plăcut foarte mult, chiar plănuiam să revin la el! Adevărul e că nici nu m-am prea interesat, știam de cartea în engleză, dar chiar nu credeam că e tradusă și la noi, deci nu mi-am mai bătut capul cu asta.

      Ștergere
  3. Nu am citit top din Exuvii, dar ştiu că mi-au plăcut povestioarele.
    Eu am citit ,,Un veac de singurătate'' luna trecută, care mi-a plăcut foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O am pe listă și pe aia, dar sunt puțin descurajată de numărul de pagini momentan, ce e drept. Așa că o s-o mai amân ceva timp. În orice caz, o să o citesc cândva fiindcă mi-a fost recomandată până și de profa de română, deci chiar cred că e bună și că o să-mi placă.

      Ștergere
    2. Ce ciudat, și mie mi-a recomandat-o profa de română! :)) Și mi-a zis să-mi fac un arbore genealogic, la cât de multe persoane sunt pe-acolo!

      Ștergere
    3. Andrei, nu uiţi să spui nimic despre cine şi ce ţi-a recomandat legat de această carte pe care am citit-o înaintea ta?
      Oricum, bine că aveţi voi profi de română grozavi care vă recomandă cărţi bune, eu una am avut în liceu o profă de nici nu vreau să-mi amintesc. Şi se şi credea deşteaptă.

      Ștergere
  4. Sper că de la trei nu ai luat Fifty Shades pentru că dacă da, sper că vrei să o iei doar pentru a-i da foc.
    Apropo, ești aceeași Angela care avea blog de design acum ceva timp?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că n-a fost o idee prea bună să evit menționarea trilogiei. :)) Nu, nu e vorba de Fifty Shades - sincer nici nu mi-a trecut prin minte trilogia asta când am scris postarea. "Regatul umbrelor" e cartea, primul volum din seria Grisha. Cum spuneam și într-un comentariu mai mai sus, nu cred că voi citi vreodată Fifty Shades - cu atât mai puțin să o am în bibliotecă. Mai bine aș fi păstrat Belzhar. :))
      Uhm, nu, cred că mă confunzi. Singurul meu blog pe care scriu constant e acesta, iar recent m-am mutat aici de pe wordpress (deci am blog și acolo, aceelași url, cu extensia wordpress.com).

      Ștergere
  5. Măcar eu nu m-am gândit că ţi-ai luat umbriţele :)) Sincer, m-am gândit la trilogia Millenium, dar şi Grisha sună foarte bine.
    Oscar şi Tanti Roz este şi una din preferatele mele, mi se pare o carte absolut genială. E una din puţinele cărţi la care chiar am plâns.
    Exuvii şi Gici cine moare primul au ajuns pe lista mea de citit după ce le-am văzut recenzile aici.
    Luna asta am citit mai multe cărţi, dar m-au impresionat în mod deosebit: Jurnalul complet adevărat al unui indian cu jumătate de normă, Băătrânul şi marea, Iepurele de catifea (îi mulţumesc fratelui meu că tot a comandat-o la şcoală deşi am râs de el din cauza titlului, ca o misandră sexista ordinară), Prinţesa statornică şi Douăzeci şi ceva (deşi amuzantă nu mi se pare superficială, îmi place cum construieşte personalitatea personajului principal masculin). luna asta îmi propun să citesc cel puţin dublu faţă de luna trecută, pentru binele psihicului meu trebuie să recuperez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te cred. Spor la citit atunci! Și eu vreau ca până la finalul săptămânii să citesc măcar două cărți, pentru ca săptămâna viitoare să mă apuc de altele. Vai, și sunt foarte entuziasmată pentru că am să primesc o carte de la o scriitoare șiii abia aștept să ajungă și să o citesc. Nu-ți zic acum despre cine e vorba pentru că am să postez o poză pe facebook când ajunge coletul. Dar tu probabil bănuiești deja, la cât de activă ești în mediul online. :))

      Ștergere
    2. Sunt nişte desene cu dinozauri, T-Rex expresul, iar personajul principal spune de fiecare dată: Am o ipoteză! Aşa şi eu acum, am o ipoteză, rămâne să o validez când postezi pe blog :D Între timp spor la citit!

      Ștergere
    3. Bine, bine, păstrează ipoteza atunci! :)) Mulțumesc, la fel și ție!

      Ștergere
  6. Ai citit cărți foarte frumoase. Și eu am citit „Milarepa”, „Oscar și Tanti roz”. Celelalte trei, pe bune, chiar se află în Wishlist-ul meu. Și, dintre toate, „Exuvii” îmi sună cel mai bine.
    Abia aștept să pun mâna pe ele. Totuși, la câte am auzit despre „Belzhar”, parcă-mi vine s-o las deoparte ceva vreme. :D
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mine și cu Raluca de pe Lorelei Wanders în frunte? :)) De "Belzhar" vorbesc - și Lorelei a vorbit într-un video despre carte. Închipuieți doar, în videoul acela Lorelei spunea că e cea mai proastă carte pe care a citit-o, iar eu tocmai ce așteptam atât de entuziasmată să-mi vină coletul! :))

      Ștergere