sâmbătă, 11 iulie 2015

The sick book tag - Leapșa

Chiar mă întrebam când mai zăresc ceva tag-uri interesante prin blogosferă, însă nu a trebuit să caut mult, căci Diana de pe blogul Dreams Have Wings și Andrei de pe blogul Where the rain falls s-au gândit la mine și mi-au pasat numaidecât acest tag bolnav tare simpatic. Mulțumesc tare mult!

1. Diabet. O carte dulce, extrem de dulce.
Dulce, zici? Singura carte de dragoste care-mi vine și minte (și care mi-a plăcut foarte mult) e „Maitreyi” a lui Eliade, dar nu aș numi-o chiar „dulce”, ce să mai spun despre „extrem de dulce”. Deci asta nu merge.
Credeam că e nevoie să arunc o privire în bibliotecă, dar se pare că am găsit între timp exemplul perfect. E vorba de „Lorelei” de Ionel Teodoreanu. Cartea asta a fost atât de „dulce” încât nu am putut să o termin. Vorbesc serios. Am renunțat la ea nu pentru că nu ar fi fost scrisă frumos (pentru că are o scriitură foarte frumoasă), ci pentru că mă plictiseau îngrozitor lungile descrieri. Asta a fost vara trecută, așa că poate o să mai revin la ea în viitor totuși.

2. Varicelă. O carte pe care ai citit-o odată, dar nu o vei mai deschide vreodată.
Mă sperie gândul că poate nu voi mai deschide niciodată vreo carte care mi-a plăcut mult. Ceea ce vreau să spun e că da, există și posibilitatea de a nu mai deschide cărți care mi-au plăcut fiind prea ocupată cu altele sau din mai știu eu ce motive. Oricum, cartea ce urmează să o menționez nu cred că o voi mai deschide vreodată fiindcă nu mi-a plăcut aproape deloc (e singura carte de pe contul meu de Goodreads cu o singură steluță). Este vorba despre „Dacă aș rămâne„ de Gayle Forman.

3. Gripă. O carte contagioasa care s-a raspandit ca un virus.
Cărțile lui John Green? „Sub aceeași stea” și „Orașul de hârtie”. Cred că aș putea să menționez și „Codul lui Da Vinci” al lui Dan Brown, am observat că e destul de căutată și citită.

4. Ciclul. O carte pe care o citești în fiecare lună, an sau mai des.
Hmm, adevărul e că rar se întâmplă să recitesc vreo carte. Nu mai e același lucu ca și prima dată, pur și simplu. Mi-ar plăcea să recitesc cărți și să fie tot pentru prima dată, dacă asta are vreun sens. Când mă gândesc câte cărți necitite așteaptă să le descopăr, parcă nu m-aș întoarce în urmă..

5. Insomnia. O carte care te-a ținut treaz toată noaptea.
Foarte simplu: „Jumătatea rea” de Sally Green. Nu îmi mai amintesc mai nimic din ceea ce se întâmplă în această carte, sincer să vă spun, dar am devorat-o. Alte cărți care mi-au furat din somn o bună parte a nopții au fost „Înainte să adorm” S.J.Watson și „Ghici cine moare primul” de M.J. Arlidge, iar cartea care urmează să-mi mănânce puțin din orele de somn este „Neamul Corbilor: Copiii întunericului” de Lavinia Călina. Atât mă ține pe jar cartea asta! Mi se pare foarte captivantă până acum, o să revin cu o recenzie săptămâna viitoare, cel mai probabil.

6. Amnezie. O carte pe care ai uitat-o și a eșuat în a lăsa o impresie puternică în mintea ta.
Din păcate, mi se întâmplă destul de des să uit detalii cu privire la anumite cărți și asta mă doare atât de tare. Cam asta mi se întâmplă la romanele care au foarte multă acțiune și atunci uit anumite aspecte; ori a trecut o perioadă foarte lungă de timp de la citirea lor, un astfel de exemplu fiind „Singur pe lume” de Hector Malot. Cu rușine mărturisesc că n-am terminat cartea asta. Ce pot să spun?! Am fost un copil rebel (nu-i chiar cuvântul potrivit, știu) care nu prea iubea cărțile.

7. Astm. O carte care ți-a luat respirația (care te-a impresionat).
Citită chiar luna trecută: „Exuvii” de Simona Popescu. O carte absolut superbă. V-o recomand cu căldură! Ar mai merge menționate și „Jurnalul Annei Frank” sau „40 de zile” de Chris Simion.

8. Malnutriție. O carte care te-a lipsit de a mai vrea să mănânci.
„Suflet pierdut” de Silviu Urdea să fie? Nu sunt sută la sută sigură, dar parcă așa îmi amintesc că am întâlnit niște pasaje care parcă nu le-aș fi citit în timp ce mâncam.

9. Boala „călătoare”. O cartea care te-a luat într-o „călătorie” prin timp și spațiu.
Călătoare...Călătoarea...seria Outlander.. Te-ai prins? Bineînțeles că atunci când aud cuvântul „călătoare” mă gândesc numai la „Călătoarea” de Diana Galabdon, primul volum din seria Outlander care tocmai ce a apărut recent la Nemira! Am împrumutat de la bibliotecă primul volum (în engleză), dar am renunțat la el nu pentru că nu mi-ar fi plăcut, ci pentru că lectura în engleză mi-ar fi luat mai mult timp și dacă tot apare și la noi am decis să citesc varianta în română după ce apare în librării și prind o reducere bună ca să o cumpăr!

Asta a fost tot. Având în vedere că mare parte din persoanele la care mă gândeam să dau tagul ori l-au făcut deja, ori au fost deja nominalizate - chiar nu știu pe cine să menționez. Prin urmare, vă nominalizez pe toți cei care citiți asta și nu ați făcut deja tagul!
Vă aștept cu un link către tag-ul vostru, după ce îl postați, iar în caz că nu aveți blog sunteți bineveniți să răspundeți într-un comentariu celor nouă cerințe.

12 comentarii:

  1. Şi eu vreau să citesc Călătoarea, am devenit foarte curioasă în privinţa ei. Iar prima dată când am auzit de ea eram la tine pe blog (să-ţi trăiască, apropo).
    Eu la Exorcistul nu am putut să mănânc şi idioată cum sunt chiar îmi luasem mâncare (în dormitor că nu era mama acasă) şi m-am aşezat să citesc. Proastă idee.
    La cărţi extrem de dulci asociez cărţile pentru copii, ele sunt dulci prin subiectele abordate fără să fie siropoase. Îţi recomand Iepurele de catfea, Micul Lord, Povestea unui omuleţ de clasa a IV-a, sau, o carte pe care chiar vreau să o citesc, Punci cu porunci. După ea s-au făcut nişte desene pe care le dădea pe Fox Kids când eram mică, Wuncipunci, cu un motan şi un corb şi doi vrăjitori pe care îi ancheta mereu societatea vrăjitorilor că nu făceau nimic rău cum trebuie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta îmi amintește de copilărie. :)) Mulțumesc pentru recomandări, o să țin cont!
      "Călătoarea" DAA, abia aștept să ajungă pe mâinile mele, muhaha! (Asta sună destul de rău, dar să știi că o să comport cât de frumos pot cu ea)

      Ștergere
    2. Nici nu îmi imaginam că ai putea să te comporţi altfel decât frumos cu o carte. Şi eu vreau să o citesc, să văd când ajunge la mine în bibliotecă :)

      Ștergere
    3. Am văzut-o săptămâna trecută în Cărturești, arată atât de bine!! Din păcate, prețul de 70 de lei m-a făcut să mă îndepărtez de ea...

      Ștergere
    4. Auch, 70 de lei e cam mult. Ştiu că o carte e nepreţuită, dar bugetul meu e limitat. Sper să aibă reduceri semnificative în curând, sau măcar să o găsesc la bibliotecă.

      Ștergere
  2. Păcat că nu ai terminat "Singur pe lume". E o carte foarte frumoasă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hmm, astfel de comentarii îmi dau de gândit. Mulțumesc! Am s-o citesc cât mai repede atunci! Am tot auzit numai păreri bune la adresa acestei cărți.
      Mulțumesc pentru comentariu și pentru prezența pe blog!

      Ștergere
  3. Hai că 'Suflet pierdut' a fost o carte uşoară şi drăguţă. Trebuia să te ţină cumva legată.. Sper să nu se oprească aici Silviu. Apropos, ai văzut ce hobby are? E şi f tânăr şi maree :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost okay, dar nu extraordinară, putea fi îmbunătățită, părerea mea. Mi s-a părut destul de previzibilă.
      Hmm, nu sunt sigură în legătură cu hobby-ul. :))

      Ștergere
  4. „Înainte să adorm”. :)) Deci, zău, mereu când îi spun cuiva ce-am făcut „înainte să adorm” (efectiv, la o oră), mă gândesc la acest roman și încep să râd. :)) Și, zic, ar fi ciudat să-i explic că, de fapt, „Înainte să adorm” e un roman, și ar fi gen „înainte să adorm, aham, am mers la baie”. :)) Și tot mă gândesc la S.J. Watson. Diana Gabaldon are cărți traduse la mai multe edituri, știu că a apărut și la Litera și la Nemira. E ciudat. De ce nu se traduce același autor la o singură editură? Concurența asta, hehe..
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce contează editura, bine că se traduce. La unele serii aş vrea să preia o altă editură continuările. Şi chiar legat de unii autori aş vrea asta, doar că nu preia nimeni :(

      Ștergere
    2. De fapt doar o carte scrisă de ea este tradusă la Litera, dar faza e că volumul ăla de la Litera e al șaptelea (!!) volum din seria Outlander... Nu știu de ce nu s-a început cu primul, sincer. Așa că nu pot decât să mă bucur că a „preluat” Nemira seria (sau cel puțin primul volum că de următoarele nu știu dacă se va mai auzi ceva sau nu)...

      Ștergere