joi, 30 iulie 2015

Leapșa: Summer and books

Am primit acest tag super simpatic de la Simina acum câteva zile (bine, de fapt acum șase zile) și încă de atunci păstrez deschisă fereastra către postarea ei în Chrome, să nu cumva să uit de el. Cred că principalul motiv pentru care am întarziat atât este reprezentat de... pozele pe care trebuie să le introduc.
Dar acum am rezolvat și cu pozele și-abia aștept să răspund cerințelor. Prin urmare, în caz că vreți să descoperiți mai bine ce se ascunde în mintea persoanei din spatele acestui blog, să invit să parcurgeți rândurile următoare.

1. E vară. Ai nevoie de un suc rece. Să spunem că nu ai nimic la îndemână, rece și de băut, dar ai o carte răcoritoare, plină de vitalitate și de suspans. Care ar fi aceea ?
„Ghici cine moare primul” de M.J. Arlidge sau o vreo carte asemănătoare cu aceasta. Este o lestură plină de suspans care pur și simplu creează dependență. Totul este extrem de bine conturat și gândit. I-am scris și o recenzie luna trecută, o puteți citi AICI.

2. Să spunem că biblioteca ta are nevoie de o restaurare. Fă o poză bibliotecii tale, atașeaz-o acestei cerințe și spune-ne care ar fi detefctul ei. (poți atașa doar o parte dacă dorești).
Am patru răftulețe de genul acesta. PATRU. Și aș mai avea nevoie de vreo trei, să zicem. Dar nu mă supără atât de mult acest fapt pentru că am unde să le pun oricum, hihi. Acesta este raftul destinat editurii Trei, mai sunt și niște micuți „intruși” de la Epica și Curtea Veche pe care nu am unde să îl pun, prin urmare și-au găsit locul aici, alături de Trei. Eh, sper fie confortabil locul.

3. Ai o soră/frate pasionat/ă de cărți ? Dacă nu, ai dori să fie pasionat/ă de cărți ?
Nu am nici soră și nici frate. Adică deloc. Și nu cred că mi-aș fi dorit să am fiindcă nu-mi place deloc când cineva „își bagă nasul” printre lucrurile mele, ceea ce bănuiesc că s-ar fi întâmplat dacă aș fi avut. Dar dacă totuși ar fi fost să fie, mi-ar fi plăcut să fie pasionat/ă de lectură, astfel am fi avut mare multe cărți împreună.

4. De când ai devenit pasionată de cărți, și de ce?
Cred că primele cărți pe care le-am devorat și care mi-au deschis o poatră către această lume a cărților au fost cele trei volume din trilogia „Forțele răului absolut” de Kelley Armstrong. Încă îmi amintesc cum făceam o oarecare întrecere cu o vecină „cine termină mai repede cartea”. Apoi am continuat cu seria „Academia vampirilor” de Richelle Mead. Genul acesta de cărți sunt exact acel gen de care, în momentul de față, mă feresc cât pot de tare. Nu mai sunt atrasă de așa ceva. Oh, și „Nu plânge sub clar de lună” mi-a plăcut prima dată când am citit-o, apoi am încercat să o recitesc și m-am speriat. E de-a dreptul.. detestabilă.
Țin neapărat să menționez ceva legat de ecranizarea primului volum din seria „Academia vampirilor”: filmul acela nu are nimic de-a face cu cartea, pur și simplu. E cea mai slabă ecranizare pe care am văzut-o vreodată. Îngrozitoare. 
Și de când am devenit pasionată de citit? Păi cam de un an am început să citesc așa mai mult. Citeam și înainte cu 2-3 ani, dar mult mai puțin.

5.Ai cunoscut mulți oameni de când ai blogul ?
Da, cu siguranță da. Mai mult decât atât, deținerea acestui blog m-a aproapiat de fel și fel de persoane care împărtășeau aceleași pasioni cu mine, în acest fel am descoperit multe bloguri ce au legătură cu cărțile și pe care le citesc în mod frecvent. E-adevărat, cu unii dintre ei am conversat mai puțin, cu alții mai mult, cu alții poate deloc, dar asta se poate schimba. 
În calitate de persoană care s-a mai întâlnit cu persoane cunoscute în mediul virtual, vă spun că e atât de frumos să te întâlnești cu persoană pentru prima dată „face to face” și să o cunoști deja destul de bine. Sper ca pe viitor să ajung să întâlnesc și persoane din lumea bloggingului!

6. Colegii de școală și profesorii, cunoscuții și rudele știu despre blogul tău ?
Îmi place întrebarea asta, îmi aduce aminte de un moment atât de drăguț din timpul școlii. Da, colegii mei de clasă știu de blogul meu, unii chiar îl urmăresc, alții mai puțin. Despre profesori nu știu ce să zic, știu doar că profesoara de franceză știe, asta pentru că întâmplarea face ca la ora dânsei să afle și restul clasei. Să vă povestesc. Vorbeam despre viitor, despre ce studii avem de gând să urmăm, dorințe pentru viitor, chestii de genul acesta. Eu sunt o fire destul de nehotărâtă, prin urmare când mi-a venit rândul am spus că mă gândesc să dau la Farmacie și ca să nu fie răspunsul meu atât de vag și nesigur am adăugat și faptul că orice aș face, o să continui să scriu recenzii pe blogul meu. Și-apoi, cum url-ul blogului meu poate părea destul de dificil, am fost rugată să-i scriu doamnei profesoare adresa blogului meu pe cartea de franceză. Asta s-a întâmplat anul ăsta școlar, cred că chiar în semestrul doi.
Cât despre rude.. hmm, nu cred. Părinții mei știu că am blog și că scriu recenzii la cărți, adică nici n-ar fi fost posibil să nu știe fiindcă na, atunci când primesc cărți „gratis” (adică pentru recenzii) cred că orice și-ar pune ceva întrebări. Oricum, de citit, nu cred că îl citesc. Mie mi-e indiferent.

7. Spune o carte cu o copertă extrem de roz.
„Turnul sinucigașilor” de Nick Hornby sau „Alegerea” de Kiera Cass.

8.Asculți muzică ? Care sunt artiștii și melodiile tale preferate?
Bineînțeles că ascult muzică, cine nu face asta? Oh, presimt să răspunsul ăsta va fi mai mult decât vă așteptați. Momentan sunt blocată pe James Bay și Years & Years. Am o mică obsesie pe unele melodii cântare de aceștia. De pildă, „Scars” și „Let it go” de la James Bay mi se par două piese pur și simplu perfecte. La fel și videoclipul de la „Let it go”, căci cealaltă piesă încă nu are un videoclip, dar vă recomand ACEST clip. Mai recomand și „Clocks go forward”!
De la Years & Years nu-mi plac multe melodii, dar îmi place mult coverul lor „Breathe”, după melodia ce-i aparține lui Sean Paul (dar sună mult mai bine decât melodia originală, părerea mea!). Îmi plac mult și trupe românești precum: Alternosfera, Robin and the Backstabbers, Les Elephantes Bizzares, Coma, Luna amară și Pistol cu capse. De asemenea, melodiile lui Ben Howard mă liniștesc sau cele ale lui Ed Sheeran. 

9. Dorești să scrii cărți ?
Momentan nu, poate în viitor. Am mai început ceva povestioare în trecut, dar de finalizat n-am finalizat nimic. Chestia e că sunt extrem de critică privitor la textele pe care le scriu și ajung greu să fiu mulțumită de ele și cred că de-asta mă feresc de asta. Iar în momentul de față, după cum am mai spus câtorva persoane, nu am ceva atât de special de trimis mai departe încât să merite să fie scris. Nu știu dacă înțelegeți ceva din ceea ce încerc să spun, dar pur și simplu n-am acel impuls care să mă îndemne să încep să scriu o carte; prefer să citesc operele altora.
Și că tot veni vorba de scris, cred că a venit momentul să vă spun că da, mai scriam pe un blog (tot personal) înainte să-mi creez acest blog. Dar nu despre cărți, ci texte persoane, versuri sau simple gânduri. Nu știu exact când și de ce n-am mai scris acolo, poate pentru simplu fapt că n-am mai simțit nevoia.

10. Să vedem dacă ești ordonată. Fă o poză unei părți din camera ta, chiar acum.
Pentru cerința aceasta am pregătit poza postată la cerința numărul 2, întrucât uitasem de acea provocare cu biblioteca și-avem de gând să vă arăt cât de ordonată mi-e biblioteca (sau doar un raft din ea), dar având în vedere împrejurările improvizez puțin și să vă las poza asta cu chestii portocalii și galbene, două culori care-mi plac atât de mult.

11.Ești pasionată de limbi străine ?
Nu chiar. Engleza îmi place, evident, dar cea de-a doua limbă pe care o studiez la școală, anume franceză, nu prea. Nu se prea prinde de mine mare lucru.

12. Au existat vreodată persoane care să te facă să nu mai citești ?
Nu, doar persoane care încearcă să mă facă să mă simt prost pentru că citesc, zic ei, „foarte mult”. Dar, bineînțeles, pentru mine asta e un compliment.

13. Cu ce limbă străină, sport, activitate, mâncare, sau om ai asemăna cititul ?
După cum zicea și Simina, pentru unii chiar ar putea fi o „limbă străină” cititul, dar eu mai degrabă l-aș asemăna cu mâncare, poate ceva fructe, că doar actul de a citi e la fel de sănătos și hrănește extrem de bine mintea.

14. Spune-ne 20 de lucruri ciudate sau interesante despre tine.
  1. M-am gândit de dimineață la cerința asta, dar probabil tot voi scrie alte chestii decât cele la care m-am gândi.
  2. Iubesc pisicile.
  3. Îmi place ploaia.
  4. Dacă aș putea, aș alege să dorm ziua și să stau noaptea trează;
  5. De fapt fac des ceea ce am scris mai sus.
  6. De fapt (x2) aș vrea să nu trebuiască să dorm deloc.
  7. Iubesc Clujul.
  8. De cele mai multe ori, când sunt supărată sau pur și simplu nu mă simt bine - mă găsiți pe tumblr sau pe pagina celor de la berlin-artparasites. Saaaau în grădină citind.
  9. Mi se spune că scriu mai mult decât vorbesc.
  10. Port aparat dentar de aproape un an de zile și îl iubesc.
  11. Acest tratament ortodontic mi-a schimbat viața și sunt foarte mulțumită de el până acum.
  12. Îmi place să îmi admir cărțile și să le aranjez.
  13. Urăsc pepenele galben (că tot e vară).
  14. Îmi plac la nebunie evenimentele precum „Color Run” - pline de culoare și fericire.
  15. Vreau să-mi vopsesc vârfurile verzi.
  16. Asta pentru că verdele e culoarea mea preferată.
  17. Iubesc din tot sufletul să merg cu trenul, mai ales să citesc pe tren.
  18. Coloratul mă relaxează.
  19. Recomand filmul The lovely bones!
  20. Mă gândesc să scriu o postare în care să vă recomand și filme, nu numai cărți.
15. Ce zodie ești ?
Fecioară. 31 august.

16. Ce fel de elevă ești ?
Hmm, nu știu! Eu zic că-s destul de cuminte!

17.Atașează o poză cu multe dintre cărțile tale (aranjate în ce fel vrei tu, absolut oricum)

*repostată; e de câteva luni poza, acum arată destul de schimbat raftul*

18. Atașează o poză cu tine și cartea preferată.

Doar asta o am, deși n-aș putea spune că am o singură carte preferată.

19. Ai un animal de companie ? Atașează o poză cu el.

20.Atașează o poză amuzantă.

21 Atașează câteva poze cu desenele tale.
Nu le găsesc, îmi cer scuze. Le am într-un dosar, însă habar nu am pe unde e! Poate cu altă ocazie, hihi. Oricum nu am talent la așa ceva.

22. În încheiere, ce dorești să le transmiți cititorilor tăi?
Să fie ei înșiși și să nu renunțe niciodată la ceea ce îi definesc. Și multe mulțumiri pentru prezența pe blog!

P.S: Precizez că acest tag a fost început săptămâna trecută și terminat... acum (și n-am mai modificat începutul).

Dau acest tag tuturor celor care vor să-l preia!

15 comentarii:

  1. Frumos, frumos! :D
    Îmi plac rafturile tale, și îmi place pisica aceea, nu știu cum îi zice, Nian Cat, sau habar nu am.
    Și mie-mi place ploaia, și culoarea mea preferată e verde! Și nu m-am uitat la Lovely Bones, ups. Dar am să mă uit, promit, și am să revin și cu o părere.
    Mult succes, Simo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, să te uiți! Mulțumeesc!
      Chestia aia cu pisica aceea e pur și simplu minunată, e primită cadou și făcut manual de persoana respectivă. Nu cred că aș fi avut o așa răbdare!

      Ștergere
  2. Foarte frumos. Am să-ţi transmit trei lucruri vis-a-vis de ce am citit:D
    1. 'Vreau să-mi vopsesc vârfurile verzi.' DO IT! Nu mai analiza. JUST DO IT!
    2. Engleza, franceza sau oricare altă lb. străină, să o ştii la perfecţie. Fără nicio discuţie.
    3. Încearcă şi London Grammar.

    Seara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc! O să îmi vopsesc vârfurile verzi cât de curând, le-am avut albastre și acum mi s-a mai dus din culoare, deci o să trec la verde!
      Dap, engleza chiar intenționez să o străduiesc la perfecție. Poate nu chiar perfecție, dar foarte bine. E foarte frumoasă și foarte utilă. Franceza... cine știe, o să văd.. îmi plăcea mult în generală, acum parcă nu mai îmi e așa dragă..
      London Grammar... trupa, nu? O să ascult, mulțumesc!

      Ștergere
    2. Şi sora mea vrea să îşi facă vârfurile albastre, ce vopsea ai folosit?

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. Cu plăcere!
      Foarte frumos, aşa te vreau:D Mai bine să regreţi ceva ce ai făcut, decât să te întrebi 'cum ar fi dacă..?'. UE e practic o ţară, so, avem nevoie de engleză pentru a ne înţelege cu restu' prietenilor din teritoriu.
      Da, da trupa. Hannah e super cool.

      Ștergere
    5. Ah, nu pot să rezist, backgraund-ul e de vină. UE nu seamănă deloc cu o ţară, e apropiată de o confederaţie dar nu există nici o ţară care a putut fi, în practică, o confederaţie. Mai mult, are un serviciu de traduceri enorm (care angajază în continuare anual) care traduce fiecare hârtiuţă în toate limbile statelor membre şi o parte din ele şi în limbile din statele candidate la aderare.
      Şi dacă te referi la faptul că aşa te înţelegi cu cei din alte ţări, poate engleza este limba străină cea mai cunoscută în Europa, dar există destule state unde procentul celor care ştiu engleză este la jumătate din procentul care ştiu engleză în România (Franţa, Germania, Italia, Ungaria etc).
      Orice limbă străină e bine venită dar pentru dezvoltarea ta şi pentru a-ţi lărgi tu accesul la cunoaştere, dacă îţi place engleza înveţi engleza dacă nu înveţi altă limbă, e posibil să se dovedească mult mai folositoare.

      Ștergere
    6. Anca, în legătură cu vopseaua... ceva de la Coverline, nu e permanent, se duce treptat la mai multe spălări. Plus oxidant 6% sau ceva de genul.

      Ștergere
    7. Mulţumesc, o să-i spun, deşi ea ar vrea vopsea permanentă :D

      Ștergere
  3. Ce ordonată e biblioteca ata, dacă o vezi pe a mea te sperii. şi îmi place şi pisica, are aşa un aer pisico-regal. Şi eu iubesc ploaia şi îmi place să stau noaptea trează (de fapt, abia m-am trezit), dar cred că ştiai deja că nu prea dorm pe întuneric. Nu îmi place deloc pepenele galben. văd că avem destul de multe în comun.
    Acum aştept postarea în care recomanzi filme :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hihi, mă bucur că avem atâtea în comun! :D
      Nu-i chiar atât de ordonată, i-am scos eu în evidență părțile mai bune. :)) Acum iar am rearanjat-o, că am primit cărțile de la Univers.
      Nu știu exact când o să scriu despre filme postarea, dar trebuie s-o fac și pe asta curând!

      Ștergere
    2. Când ai timp, până atunci profit de cea ce scrii despre cărţi.

      Ștergere
  4. Ce pisic frumos ai ^^.Si eu iubescpisicile,de fapt iubesc toate animalele.Mie mi-ar placea sa imi vopsesc varfurile in albastru mai inachis sau in rosu inchis sau in galben :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce frumooos! Da, pisicul îți muțumește, știu, e minunaaat. :))

      Ștergere